پیراهن مردانه خود را مناسب با استایلتان انتخاب کنید

فرقی نمی‌کند که بیزینس‌من، ورزش‌کار، هنرمند یا کارمند باشید، شما برای حاضر شدن در موقعیت‌های مختلف به پیراهن‌های متفاوتی نیاز دارید تا کمد لباس‌هایتان برای ساختن هر استایلی آماده باشد. یقینا پیراهنی که همراه با کت و شلوار برای موقعیت‌های رسمی می‌پوشید با پیراهنی که همراه با شلوار جین می‌پوشید تا استایلی کژوال بسازید فرق می‌کند. در این مطلب با در نظر گرفتن جزئیات چند نوع پیراهن مردانه که برای ساختن استایل‌های متفاوت نیاز دارید معرفی می‌کنیم.

 

آکسفورد – Oxford Button-Down Shirt

این نوع پیراهن در سال ۱۸۹۶ توسط جان بروکس طراحی شده است و در دسته پیراهن‌های مردانه کلاسیک قرار می‌گیرد. با یقه کلاسیک و جنس پارچه نه‌چندان ضخیم، پیراهن آکسفورد برای استایل‌های رسمی کلاسیک مناسب است. از مراسم‌های رسمی که دعوت می‌شوید تا قرارهای کاری مهم، می‌توانید از این نوع پیراهن استفاده کنید؛ رنگ‌های روشن برای موقعیت‌های رسمی‌تر و رنگ‌های تیره برای جوهای خودمانی‌تر.

سفید رسمی – Dress Shirt

ساده، شیک و مجلسی. همانطور که از نامش پیداست این نوع پیراهن بهترین انتخاب برای استفاده در موقعیت‌های رسمی با کت و شلوار مشکی همراه با کراوات یا پاپیون است. یقه این نوع پیراهن بازتر از پیراهن آکسفورد است و جنس پارچه آن کمی ضخیم‌تر. این پیراهن همان مدلی است که بارها آن را در تن افراد مشهور در مراسم‌های خیلی رسمی مانند اسکار در صفحه تلویزیون دیده‌اید. وقتی از تاکسیدو حرف می‌زنیم پیراهن سفید رسمی جزئی از معنای این کلمه است. در واقع استایل تاکسیدو با پیراهن سفید رسمی معنا می‌یابد.

یقه کوبایی – Cuban Collar Shirt

بهترین سیگار برگ خود را انتخاب کنید و با این استایل در خیابان‌ها قدم بزنید! پیراهن یقه‌کوبایی با آستین کوتاه و یقه باز می‌تواند بهترین انتخاب برای ساختن استایلی کژوال و تابستانی باشد. عکس‌های زیادی را دیده‌اید که هنرمندان یا ورزشکاران در تعطیلات از این نوع پیراهن استفاده کرده‌اند و شاید فکر کنید پیراهن کوبایی فقط مخصوص تعطیلات است؛ اینطور نیست! برای گذراندن یک بعدازظهر با دوستانتان، خوردن شامی در رستوران یا نوشیدن قهوه‌ای در کافه در هوای گرم تابستان با پیراهن یقه کوبایی استایلی کژوال بسازید و جذاب و خوش‌استایل‌تر از همیشه به نظر برسید.

پیراهن آزاد – Overshirt

این نوع پیراهن را باید روی تی‌شرت بپوشید. اورشرت‌ حداقل یک سایز از سایز اصلی شما بزرگ‌تر است و می‌توانید آن را با دکمه‌های باز یا بسته روی تی‌شرتتان بپوشید. اینکه چطور رنگ تی‌شرت را با پیراهنتان همانگ می‌کنید در زیباتر به نظر رسیدن این استایل به شدت تأثیرگذار است. اورشرت‌ برای فصل‌های خنک مناسب‌تر است؛ برای ماه‌های اول بهار یا پاییز که هوا نه آنقدر سرد است که کاپشن بپوشید و نه آنقدر گرم که بتوانید فقط از تی‌شرت استفاده کنید. برای اینکه تشخیص دهید پیراهنی اورشرت است یا اورسایز به یقه آن دقت کنید؛ یقه اورشرت‌ها از پیراهن‌های دیگر آزادتر است.

 

چهارخانه – Flannel Shirt

پیراهن‌های چهارخانه در اصل با پارچه‌های ضخیم برای اقلیم‌های سرد طراحی شد و چهارخانه بودن آن یک سنت در تولید آن بوده است. بعدها طراحی این نوع پیراهن پرطرفدارتر شد و آن را با پارچه‌های نازک‌تر هم تولید کردند تا در همه اقلیم‌ها با هر نوع شرایط آب و هوایی قابل استفاده باشد. پیراهن چهارخانه را با تی‌شرت یک‌رنگ و شلوار جین ترکیب کنید تا استایلی منحصر به فرد و چشم‌نواز بسازید.

 

چگونه لباسهای خود را ست نماییم؟

ست کیف و کمربند مردانه، هدیه‌ای خاص و شیک

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 5 =