راهنمای خرید و ست کردن انواع کاپشن اسپرت مردانه

بعضی افراد کاپشن و پالتوهای موردنیاز را با شروع پاییز و زمستان تهیه می‌کنند، برخی دیگر به دلیل استفاده از تخفیف‌ها و حراجی‌ها، این خرید را زودتر و در فصل‌های بهار و تابستان انجام می‌دهند. مهم نیست در کدام دسته هستید، نکته مهم این است که زمان انتخاب کاپشن اسپرت مردانه اطلاعات کافی و موردنیاز برای خرید را داشته باشید. با داشتن اطلاعات مورد‌نیاز و شناخت انواع کاپشن، از خرید خود پشمان نمی‌شوید و پول خود را هدر نمی‌دهید. در این مقاله هر آنچه که باید راجع به انواع کاپشن بدانید را به شما آموزش می‌دهیم. در ادامه با مدیسه همراه باشید.

انواع کاپشن مردانه

کاپشن‌ها، بالاپوش‌های زمستانی هستند که با عایق‌های حرارتی و رویه‌های مناسب، گرمای بدن ما را تأمین می‌کنند و مانع عبور سرما و باد می‌شوند. انواع کاپشن‌ مردانه شامل کاپشن‌های روزمره برای استفاده روزانه، مهمانی یا مجالس و کاپشن‌‌های ورزشی برای اسکی و کوهنوردی و … می‌شوند.

کاپشن‌های روزمره ساختار ساده‌تری‌ نسبت به کاپشن‌های ورزشی دارند و تمرکز آن‌ها بیش‌تر روی زیبایی و ایجاد گرمایی مناسب است. کاپشن‌ اسپرت مردانه چرم جزو این دسته است. کاپشن‌های ورزشی به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که در حین تحرک و انجام فعالیت‌های ورزشی دست‌وپا گیر نشوند. علاوه بر این، رنگشان به دلیل دید بهتر در مناطق کوهستانی، روشن و جیغ است. از دیگر ویژگی این کاپشن‌ها می‌توان به جیب‌های متعدد درونی و بیرونی اشاره کرد که بتوان لوازم موردنیاز را با آن‌ها حمل کرد.

انواع عایق کاپشن

عایق کاپشن‌های اسپرت، از کرک یا از الیافی مصنوعی مثل پشم‌شیشه تهیه می‌شود. کرک همان پر پرندگانی مثل اردک و غاز است. پر از بهترین عایق‌های حرارتی به‌حساب می‌آید و در انواع کاپشن‌ها و کیسه‌های خواب استفاده می‌شود. کاپشن‌های ورزشی گران‌قیمت اکثراً با عایق پر تولید می‌شوند. نقطه قوت پر، نرم بودن و به‌راحتی فشرده شدن و درنتیجه طول عمر بالای آن است. از نقاط ضعف پر می‌توان به از بین رفتن ویژگی عایق آن در محیط‌های مرطوب اشاره کرد. اگر رویه کاپشن ضدآب نباشد و آب به پر نفوذ کند، پرها به هم می‌چسبند و باید تا خشک شدن کامل آن صبر کنید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، الیاف مصنوعی با‌کیفیت و متعددی برای عایق کاپشن‌ها تولید و استفاده می‌شوند. این نوع کاپشن‌های مردانه اسپرت جدید مقرون‌به‌صرفه‌تر از کاپشن‌هایی با عایق پر هستند. عایق‌های الیاف مصنوعی در صورت مرطوب شدن، خاصیت عایق بودن خود را از دست نمی‌‎دهند. مزیت دیگر آن‌ها نسبت به پر این است که زودتر و راحت‌تر خشک می‌شوند. از نقاط ضعف عایق‌های الیافی این است که در برابر فشرده شدن مقاوم نیستند و در طی زمان براثر فشرده شدن‌ زیاد، خاصیت عایق بودن خود را از دست می‌دهند.

رویه های مختلف در کاپشن اسپرت مردانه

  • چرم: پس از شنیدن عبارت یک کاپشن اسپرت مردانه شیک اولین چیزی که در ذهن هر شخصی تداعی می‌شود، کاپشنی چرم است. کاپشن‌های چرم از پرطرفدارترین انواع کاپشن‌های اسپرت و مجلسی مردانه هستند. هیچ‌وقت از مد نمی‌افتند و علاوه بر ظاهری شیک و زیبا به دلیل آسترهای پلی‌استر پشمی و معمولی گرمای زیادی تأمین می‌کنند.
  • پلی‌استر: کاپشن‌‎هایی که از پلی‌استر تولید می‌شوند در برابر نفوذ آب مقاوم هستند و استحکام بالایی دارند. میزان گرمایی هم که دارند، به نوع عایق استفاده‌شده بستگی دارد. از پلی‌استر در انواع کاپشن‌های مختلف ورزشی و روزمره استفاده می‌شود. استفاده از این کاپشن‌ها در فعالیت‌های ورزشی مانند کوهنوردی، روزهای بارانی و برفی بسیار مناسب است. پافرها یکی از انواع کاپشن‌‎های پلی‌استری هستند.
  • پشمی: در این کاپشن‌ها از الیاف طبیعی و پشم حیوانات استفاده می‌شود و برای مناطق سرد و خشک مناسب هستند.
  • جین: کاپشن‌های جین اغلب لایه‌های درونی پشمی دارند. این نوع کاپشن گرمای کم‌تری نسبت به سایر مدل‌ها تأمین می‌کند و بهتر است همراه آن لباس‌های گرم دیگری مانند پلیور و سوییشرت را به‌صورت لایه‌ای بپوشید.
  • کتان: این کاپشن‌‎ها برای استفاده روزمره به کار می‌روند و میزان گرمایی که فراهم می‌کنند بستگی به لایه درونی آن‌ها دارد. در حالت کلی، گرمای کم‌تری نسبت به سایر مدل‌ها مانند کاپشن‌های پلی‌استر دارند.

راهنمای خرید کاپشن اسپرت مردانه

  • جنس رویه کاپشن باید مقاوم و زیبا باشد و علاوه بر این مانند الیاف نایلونی و پلی‌استر از نفوذ آب جلوگیری کند. البته اگر در مناطق سرد و خشک زندگی می‌کنید، ضدآب بودن در اولویت نیست. در این شرایط بیش‌تر از جنس رویه و ضدآب بودن به جنس و کیفیت عایق و میزان گرمای آن دقت کنید.
  • همان‌طور که گفته شد، در کاپشن‌ اسپرت مردانه از الیاف مصنوعی یا کرک به‌عنوان عایق، بین آستر و پارچه استفاده می‌شود و گرمای بدن را تأمین می‌کنند. در این مورد باید دقت کنید که اگر عایق کاپشن از جنس پر بود، رویه حتماً ضد آب و ضخیم باشد.
  • کاپشن‌های بلندتر مناطق بیش‌تری از بدن را گرم نگه می‌دارند و برای سرماهای شدید مناسب هستند.
  • سایز کاپشن را یک الی دو سایز بزرگ‌تر از سایز خود انتخاب کنید تا بتوانید یک یا دولایه لباس دیگر در زیر آن بپوشید.
  • بهتر است اگر رنگ خاصی را برای خرید کاپشن در نظر ندارید، رنگ تیره آن را بخرید. این کار باعث می‌شود تا زود کثیف نشود، هم‌چنین نور و گرمای بیش‌تری به خود جنب می‌کند.
  • بهتر است کاپشنی که تهیه می‌کنید کلاه هم داشته باشد تا بتوانید در روزهای بارانی هم از آن استفاده کنید.
  • دقت کنید تا یقه کاپشن کاملاً کیپ و بسته باشد تا بتواند جلوی نفوذ سرما را بگیرد.
  • هنگام انتخاب و خرید، کیفیت دوخت بخش‌های مختلف کاپشن را بررسی کنید. هر چه کیفیت دوخت بالاتر باشد، عمر مفید کاپشن هم بیش‌تر خواهد بود.
  • اگر یک کاپشن تمام نکاتی را اشاره کردیم داشته باشد، قطعاً ارزان‌قیمت نخواهد بود. از طرفی هم قیمت بالا، کیفیت بالا را تضمین نمی‌کند؛ بنابراین ابتدا از مناسب و مرغوب بودن کاپشن اطمینان حاصل کنید و درنهایت از پرداختن هزینه بالا نهراسید. یک کاپشن با‌کیفیت سال‌ها شما را در روزهای سرد و سخت همراهی خواهد کرد و ارزش هزینه‌ای که می‌پردازید را خواهد داشت.

نحوه ست کردن

ازآنجایی‌که کاپشن‌ها از آیتم‌های اصلی یک استایل هستند، در انتخاب آن‌ها باید دقت زیادی داشته باشید. همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، سعی کنید تا رنگ کاپشن اسپرت مردانه خود را خنثی انتخاب کنید تا بتوانید به‌راحتی آن را با لباس‌های مختلف ست کنید. در حالت کلی برای چیدن یک استایل زمستانی، ابتدا کاپشن را انتخاب کنید و سپس سایر آیتم‌ها را با آن ترکیب کنید. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که کاپشن اسپرت مردانه را با کتانی و بوت‌های مختلف بپوشید و از کفش‌های رسمی استفاده نکنید.

چگونه لباسهای خود را ست نماییم؟

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 1 =